RSS
niedziela, 27 maja 2018

KONKURS

 

dla klas III-VII

 

 

NAPISZ

 

OPOWIADANIE

 

NA SZKOLNY

 

BLOG LITERACKI

 

www.kreatywnetekstyjedynki.blox.pl

 

NA TEMAT:

 

WCZORAJ SPOTKAŁEM

 

BOHATERA

 

 

ZE SWOJEJ LEKTURY!!!

 

FABUŁA ZALEŻY OD CIEBIE! PUŚĆ WODZE FANTAZJI!

 

DO 4.06 WYŚLIJ TEKST

 

NA E-MAIL:

 

nauczycielka_sp1@o2.pl

 

ZA NAJCIEKAWSZY

 

TEKST

 

JURY PRZYZNA

 

NAGRODY RZECZOWE!

indeks

22:41, kreatywneteksty
Link Dodaj komentarz »

Plusik_i_Minusik1

 

22:28, kreatywneteksty
Link Dodaj komentarz »

Planeta_Matematyka_111Planeta_Matematyka_121Planeta_Matematyka_131

 

22:22, kreatywneteksty
Link Dodaj komentarz »

Planeta_dziaa1

 

22:13, kreatywneteksty
Link Dodaj komentarz »
środa, 11 kwietnia 2018

"INNY NIE ZNACZY GORSZY"

 

W dzisiejszych czasach, często mówi się o tolerancji wobec ludzi, wobec ich zachowań oraz ich wyznania. Dzieje się tak dlatego, ponieważ bycie tolerancyjnym nie wszystkim się udaje.

Zjawisko to, można określić jako poszanowanie inności, które jest bardzo ważne w prawidłowym funkcjonowaniu społeczeństwa. Codziennie w swoim otoczeniu spotykamy wiele osób, które różnią się od nas.Jeśli ta inność jest znacząca to odczuwamy lęk i niepokój wobec takiej osoby. Kiedy czegoś nie znamy, nie wiemy czy jest to dobre czy złe.W ostatnio przeczytanej powieści Henryka Sienkiewicza pt."W pustyni i w puszczy"autor opisuje zjawisko braku tolerancji wobec osób czarnoskórych. Dotyczy to Kaliego, który był murzynem i niewolnikiem okrutnego Araba o imieniuGebhr. Wstosunku do dzieci, Kali okazał się bardzo dobrym człowiekiem. Różnice między ludźmi nie powinny stanowić, że ktoś jest lepszy czy gorszy. Stawanie się tolerancyjnym oznacza nowy sposób myślenia, poznawanie nowych zachowań.

Moim zdaniem ważne jest to, abyśmy się wzajemnie akceptowali, a przy tym czuli się szczęśliwi i rozumiani przez "innych" ludzi.

 

 

 

Wiktor Kaczkowski

23:53, kreatywneteksty
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 08 kwietnia 2018

00012

 

20:50, kreatywneteksty
Link Dodaj komentarz »

0001 

Anna Tubek, kl. 3a

20:43, kreatywneteksty
Link Dodaj komentarz »

Czego dorośli mogą nauczyć się od dzieci?”

Moi zdaniem dorośli mogą nauczyć się wielu rzeczy od dzieci.

Ja nauczyłem mojego dziadka obsługiwać smartphone. Pokazałem mu jak pobiera się aplikacje ze sklepu play. Zainstalowałem mu aplikację z prognozą pogody, ponieważ często chodzi na ryby. Nauczyłem moją babcię jak robić zdjęcia telefonem i wysyłać je mailem do znajomych. Pokazałem mojemu dziadkowi, że zapalniczka w samochodzie służy do podłączenia gps’a i naładowania telefonu. Był bardzo zaskoczony tym faktem. Przed wyjazdem moich dziadków do Włoch, nauczyłem ich zwrotów grzecznościowych po angielsku.

Dzieci mogą nauczyć dorosłych głównie obsługi wynalazków XXI wieku.

                         Adam Kutrowski, kl. Vb

ryby_dziadek

20:17, kreatywneteksty
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 25 marca 2018

Na świecie żyje bardzo dużo ludzi i każdy jest inny. Różnimy się wyglądem, kolorem skóry, charakterem, tym jak się zachowujemy, mówimy różnymi językami. Jednak ,,inny'' wcale nie jest gorszy, co postaram się udowodnić.

Każdy człowiek ma jakieś cechy, które go wyróżniają. Jeden pięknie gra na gitarze, drugi ładnie maluje, a inny jest najlepszym kumplem. Nie jest ważne, że ktoś wygląda dziwnie lub niewyraźnie mówi, czy jest chory i nie ma nogi, albo ręki. Może być interesującą osobą, bo każdy jest wyjątkowy, ma swoje zalety, marzenia i na pewno w czymś jest dobry. Nie można patrzeć tylko na wygląd, bo najważniejsze jest to co mamy w sercu. Gdyby wszyscy ludzie byli tacy sami i tak samo myśleli, to świat po prostu byłby nudny. ,,Inny'' może być też interesujący, bo wzbudza naszą ciekawość i chcemy go lepiej poznać. Na przykład jeździmy po świecie i zwiedzamy nowe miejsca, gdzie poznajemy innych ludzi.

Uważam, że powiedzenie inny nie znaczy gorszy jest prawdziwe. Każdy człowiek jest inny i dzięki temu świat jest piękny.

                                         Jakub Rybicki kl. Vb

tolerancja

20:50, kreatywneteksty
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4